AB Soft je u okviru standardnog ERP rešenja uveo dodatne opcije i šifarnike kojima je omogućena automatizacije evidencije PDV i POPDV-a. Na ovaj način korisniku je omogućeo konfigurisanje promena koje se evidentiraju u okviru AB Soft ERP-a, a imaju direktan uticaj na PDV i POPDV evidenciju.
Ovakvom organizacijom rada na jednostavan način su sprovedene promene ne remeteći postojeće radne procese kod korinsika. Evidencija promena u AB Soft ERP ostvaren je u aplikacijama koje imaju direktan uticaj na novu evidenciju POPDVa.
Aplikacije AB Soft ERPa koje su povezane sa POPDV evidencijom:
Podržane evidencije:
Nakon evidencije promena kontrola je ostvarena preko više različitih izveštaja koji prate POPDV evidenciju kao što su:
Kontrola svakog stava Obrasca POPDV evidencije omogućena je detaljnim izveštajem o stavovima vezanim za izabranu poziciju.
Kako je u praksi čest slučaj da je potrebno izvršiti promenu stava POPDV evidencije vezanu za određenu promenu, AB Soft je omogućio retroaktivnu promenu i obračun POPDV, kao i „zaključavanje“ obračunatog perioda.
Kao što je i u ranijim verzijama postojao XML fajl za predaju PDV prijave, u okviru dodatne evidencije formiran je novi XML fajl sa objedinjenim podacima PDV i POPDV evidencije za predaju na sajtu Poreske uprave.
Ako poslovanje pratite u drugom softveru AB Soft vam nudi mogućnost da POPDV obračunate kroz našu aplikaciju na brz i jednostavan način
AB Soft programsko rešenje za evidenciju i obračun POPDV-a je samostatalna aplikacija koja na jednostavan način korisniku pruža mogućnost unosa i/ili importa knjiga ulaznih i izlaznih računa i promena koje se ne evidentiraju u ovim knjigama, a imaju obavezu unosa u POPDV prijavu.
Import podataka u pomoćne knjige (KIF i KUF) se vrši iz excel fajla definisane strukture koji se dostavlja uz aplikaciju (FIPO POPDV). Import se vrši po sistemu Copy – Paste, kopiranjem podataka iz excel fajla i prenosom (Paste) u unapred definisanu opciju u apliakciji. Importom se automatski formira i šifarnik komitenata na osnovu podataka iz excel fajla.
Aplikacija za POPDV ima unapred predefinisan poreski tarifni sistem, vrste dokumenata i pozicije POPDVa vezane uz vrste dokumenata. Korisnik ima mogućnost dodavanja i/ili promene vrste dokumenata i vezivanja za poreske tarife i POPDV pozicije.
Za potrebe evidencije pozicija POPDVa koje se ne evidentiraju preko knjiga ulaznih i izlaznih računa (KIF i KUF), u okviru aplikacije omogućen je unos predefinisanih promena koje će se automatski vezivati za pozicije POPDVa.
Nakon unosa KIFa, KUFa i ostalih promena alatima u okviru aplikacije se može vršiti obračun POPDV evidencije, kao i promena vrsta dokumenata na već unetim pozicijama. Nakon završenog obračuna omogućeno je formiranje xml fajla POPDV-a za predaju na sajtu Poreske uprave.