Online Podrška Korisnicima
 Pretraga:  

Novosti

26.06.2017.
Novine u AB Soft modulima, verzija 17.06. - Bilten 102.

23.03.2017.

Novine u AB Soft modulima, verzija 17.03. - Bilten 101

24.12.2016.

Deda Mraz u AB Softu

23.12.2016

Novine u AB Soft modulima, verzija 16.12 - Bilten 100

22.12.2016
Dragi korisnici,
Skupština Privredne komore Srbije na sednici održanoj 08.12.2016 donela je odluku o visini, načinu i rokovima plaćanja članarine i finansiranju Privredne komore Srbije u 2017. godini. Odluka je objavljena u Sl.glasniku br. 101 od 16.12.2016.
Odlukom se reguliše, izmedju ostalog, razvrstavanje pravnih lica radi plaćanja članarine. Kriterijum kojim se odredjuje visinu članarine je ostvareni godišnji poslovni prihod.
Definisano je 5 grupa
- Grupa 1 – člnovi koji ostvaruju godišnji prihod od 20 miliona do 300 miliona RSD – plaćaju članarinu u iznosu 300,00 RSD mesečno
- Grupa 2 – člnovi koji ostvaruju godišnji prihod od 300 miliona do 600 miliona RSD – plaćaju članarinu u iznosu 600,00 RSD mesečno
- Grupa 3 – člnovi koji ostvaruju godišnji prihod od 600 miliona do 1 milijarde RSD – plaćaju članarinu u iznosu 20 000,00 RSD mesečno
- Grupa 4 – člnovi koji ostvaruju godišnji prihod od 1 milijarde do 2,5 milijarde RSD – plaćaju članarinu u iznosu 80 000,00 RSD mesečno
- Grupa 5 – člnovi koji ostvaruju godišnji prihod više od 2,5 milijarde RSD – plaćaju članarinu u iznosu 185 000,00 RSD mesečno
Razvrstavanje u ove grupe se vrši na osnovu podataka iz godišnjeg finansijskog izveštaja koji je član Komore predao Agenciji za privredne registre za godinu koja prethodi godini za koju je doneta ova odluka (2015 god).
Članarina se uplaćuje mesečno na račun Privredne komore Srbije uz isplatu zarada, a može se uplatiti i jednokratno za celu godinu.

Pošto osnov za uplatu članarine više nije bruto zarada radnika to i obračun doprinosa na dosadašnji način nije više aktuelan. Potrebno je posle 1.1.2017. izvršiti izmene u setovanju programa OZ. Korisnici program Oz koji su do sada uplaćivali doprinos Komori Srbije gde je ovaj doprinos bio uključen u programu kroz odgovarajuću grupu doprinosa, potrebno je da u šifarniku doprinosa setuju % ovog doprinosa na 0, kako se obračun ovog doprinosa ne bi vršio u narednom periodu.




07.12.2016 AB Soft decembarsko savetovanje 2016

09.30-10.00 Registracija korisnika
10.00-12.00 Završna knjiženja u AB Soft aplikacijama

12.00-12.200 Kafe pauza
VELIKA SALA
12.20-12.50  PDV - Pregled obračuna i poreska prijava  kroz AB Soft ERP
                    PDV – kontrolni mehanizmi
12.50 -13.10 Kako ubrzati pojedine obrade
13.10 -13.20 Konsignacioni magacini
13.20 – 13.50  Modul OZ – nove potvrde, komore i ostale novine

13.50-14.00 Kafe pauza
14.00-15.00 Novine u postojećim aplikacijama i nova aplikacija za masovno fakturisanje
 MALA SALA
12.20-13.00 OFFICE 365 PREGLED PROIZVODA I BEZBEDNOST
                Office 365 Overview
                Office 365 Seciruty
13.00-13.30 AB Soft Android aplikacije
13.30-13.50 B2B
13.50-14.00 Kafe pauza
14.00-15.00 Automatizovani sistemi izveštavanja i načini povezivanja sa drugim sistemima
VELIKA SALA
15.00-15.30 Pitanja i odgovori
15.30 – 17.00 Koktel i druženje

        

        

03.11.2016.

OBAVEŠTENJE ZA KORISNIKE KOJI KORISTE MICROSOFT SQL 2000 i 2005

Dragi korisnici,

Ako koristite AB soft poslovni softver sa verzijama MS SQL 2000 ili MS SQL 2005, potrebno je da pređete na nove verzije MS SQLa, jer  nećete biti u mogućnosti da koristite buduće nove verzije AB soft poslovnog softvera.

Želimo da Vas podsetimo da je podrška od strane Microsofta za MS SQL server 2000 završena 2013 godine, a za 2005 je završena 2016 god. AB Soft završava podršku sistemima na MS SQL starim platformama zaključno sa poslednjim verzijama koje će biti dostupne početkom novembra.

Da biste mogli da nastavite da koristite nove verzije AB Soft poslovnog softvera ( usklađenost sa zakonskim izmenama, usklađenost sa novim platformama...) potrebno je da obezbedite MS SQL Server 2014 ili SQL Server 2016.

U saradnji sa Microsoft kancelarijom u Beogradu, obezbedili smo specijalne uslove za Vas.

Platforme koje su podržane:

Microsoft Windows Server 2008, Win Server  2012, Win Server 20016
Misrosoft SQL 2008, SQL 2012; SQL 2014; SQL 2016 

Unapred zahvaljujemo na razumevanju i očekujemo da nas uskoro kontaktirate, kako biste u što kraćem roku realizovali potrebne izmene.


06.10.2016

U "Službenom glasniku RS", broj 80/2016 objavljen je Pravilnik o obliku, sadržini i načinu vođenja evidencije o PDV i obliku i sadržini pregleda obračuna PDV. Pravilnik stupa na snagu 01.01.2017.

AB Soft je u postupku usklađivanja svojih softverskih rešenja sa ovim Pravilnikom. O daljim koracima, instalaciji novih verzija i novom načinu evidentiranja kroz aplikacije blagovremeno ćemo obavestiti korisnike.



27.09.2016
Novine u AB Soft modulima, Bilten broj 99 - verzija AB Soft poslovnog softvera 16.09.

22-23.09.2016
AB Soft je učesnik 10. Regionalnog privrednog sajma u Novoj Pazovi

27.06.2016

Novine u AB Soft modulima, Bilten broj 98 - verzija AB Soft poslovnog softvera 16.06.


11.04.2016

Od 15.03.2016. Republički fond penzionog i invalidskog osiguranja omogućio je elektronsko podnošenje zahteva i predaju M4  prijave za 2015-tu godinu. U skladu sa uputstvom objavljenim na sajtu PIO fonda, AB Soft je formirao excel obrazac koji se popunjava iz programa OZ.

Obrazac se formira na isti način kao do sad iz forme prikaza M4 obrasca na taster Excel (u zaglavlju). Nakon formiranja obrasca potrebno je sačuvati ga kao PDF/A (Fond će smatrati validnom samo prijave koje su u ovom formatu) i digitalno potpisati. Tako potpisan obrazac se učitava na sajtu PIO fonda.

Pored ovog obrasca, korisnici koji su predavali txt fajlove mogu to i sad da urade (učitavanjem na sajtu PIO). Upustvo za formiranje i predaju PDF/A obasca se nalazi na internet adresi  http://www.pio.rs/e-M4_Uputstvo_za_korisnike.pdf.

Svi korisnici koji su u prvoj godini korišćenja modula OZ kao i korisnici koji su izmirili svoje obaveze po osnovu ugovora o održavanju, mogu se obratiti službi podrške oko isporuke novu verzije programa.


06.-08.04.2016.

AB Soft je učesnik najveće sajamske manifestacije na teritoriji zapadne Srbije - 13. Sajam privrede zapadne Srbije SPREG 2016 -  Omni centar u Valjevu.


29.03.2016

Novine u AB Soft modulima, verzija 16.03 - Bilten 97.


31.12.2015

Rradno vreme AB Softa:

Petak 01.01.2016: neradan
Subota 02.01.2016: dežurstvo. U slučaju da vam je potrebna pomoć kolega iz službe podrške, možete ih kontaktirati na telefon br.011/38-11-500, od 09 - 13.00 časova


Hvala vam na divnoj saradnji i poverenju koje ste nam ukazali!


28.12.2015

Novine u AB Soft modulima, verzija 15.12. u kojem su objašnjene sledeće zakonske izmene:

1. KEP knjiga
2. Interni obračuni
3. Prometno knjiženje PDVa kod povrata robe

Pravo na nove verzije  imaju svi korisnici sa izmirenim obavezama po osnovu Ugovora o održavanju.


22.12.2015

U postojećim verzijama aplikacija AB Softa vodi se KEPU knjiga prema Pravilniku koji važi do 31.12.2015. Novi Pravilnik propisuje vođenje KEP knjige od 01.01.2016.

AB Soft će 28.12.2015 objaviti nove veziju aplikacija u kojima će se voditi i KEPU knjiga i KEP knjiga. KEPU knjiga vodiće se za knjiženje promena sa datumom do 31.12.2015, a KEP knjiga za knjiženje promena sa datumom od 01.01.2016. U aplikaciji ROK biće implementirane obe knjige: KEPU i KEP.



15.12.2015

Na Savetovanju koje smo održali početkom meseca, obrađene su teme vezane za zakonske izmene koje su stupile na snagu u skorije vreme ili će stupiti na snagu do kraja godine.

U tom smislu, AB Soft obaveštava svoje korisnike da će do kraja godine objaviti verzije sa izmena koje se tiču promene zakona i to:

1.       Interni obračun
2.       Povrat robe
3.       Prestanak važenja KEPU knjige i uvođenje KEP knjige

Nove verzije slaćemo sa detaljnim uputstvima o tome na koji način podesiti i koristiti izmenjene aplikacije. Pravo na nove verzije imaju svi korisnici sa izmirenim obavezama po osnovu Ugovora o održavanju.

  

09.12.2015 AB Soft decembarsko savetovanje

Teme savetovanja

- Realizacija zakonskih izmena vezanih za PDV kroz AB Soft module
- Novine u AB Soft poslovnom softveru
- Kraj godine u AB Soft poslovnom softveru  (popisi, završne obrade,..)
- AB Soft mobilna rešenja za androide 
- AB Soft web portal za zaposlene
- Novine vezane za Microsoft tehnologiju u 2016-toj godini

Mesto i vreme održavanja

BEST WESTERN Hotel M, (Bulevar Oslobođenja 56a), Beograd, sreda 9. decembar 2015.



03.-04.11.2015

BizIT je poslovni ICT sajam koji se druge godine organizuje u Beogradu,  prošle godine je bio na Beogradskom sajmu, a ove godine u Klubu poslanika.  Bizit, jedan je od najznačajnijih ICT poslovnih događaja i  ove godine prisustvovalo mu je preko 250 posetilaca, predstavnika domaćih proizvodnih i distributivnih kompanija, finansjijskih institucija kao i državne uprave.


Na jednom mestu okupili su se okupili predstavnici ICT industrije i nezavisni IT konsultanti sa ciljem da svim posetiocima pokažu svoja znanja, rešenja i usluge. Svi oni su pokušali da odgovore na pitanja koja se tiču unapređenja poslovnih procesa uz pomoć novih informacionih tehnologija.

Jedan od izlagaca je i kompanija AB Soft. Sa dvadeset pet godina iskustva i preko 2.000 preduzeća u kojima je implementiran originalno razvijen informacioni sistem svrstavaju AB Soft u najznačajnije proizvođače softvera u Srbiji.

19.10.2015

Novine u AB Soft modulima. Bilten broj 95 - verzija 15.09.

08.-09.10.2015

AB Soft je učesnik 9. Regionalnog sajma privrede u okviru Kompleksa sportsko rekreativnih bazena u Novoj Pazovi.



24.06.2015

Novine u AB Soft modulima - Bilten broj 94, verzija 15.06.

07-09.05.2015 AB Soft prolećno savetovanje - Vrnjačka banja

Kome je namenjeno:

Rukovodiocima, informatičarima i neposrednim korisnicima AB Soft modula.

Mesto održavanja:
Hotel „Breza”
www.hotelbreza.rs

Teme:

Za korisnike budžetskih/javnih sredstava (KJS)

- Uspostavljanje sistema finansijskog upravljanja i kontrole u javnom sektoru (FUK), jedina mogućnost da koristite sredstva iz EU fondova. Gost predavač: Predavač je dr Slobodan Ilić, profesor javnih finansija, član tima Centra za održiv lokalni i regionalni razvoj Šušeoka, povremeni konsultant Svetske banke i nekadašnji državni sekretar Ministarstva finansija u dva mandata.
- U najavi  — aplikacija za objedinajni sistem usluga
- Obrasci i izveštaji koji se podnose Ministarstvu finansija Uprava za trezor, Upravi za javne nabavke


Za mala, srednja i velika preduzeća:

- Devizna knjiženja: knjiženja koja se sprovode u carinskim magacinima, dokumentacija koja se formira kod knjiženja kao i postupak prenosa robe u knjigovodstvene magacine nakon carinjenja. Knjiženje VP prijemnice kalkulacije uz objašnjenje na koji način se unosi carinska, špediterska i ostala dokumentacija.
- Obračun zarada: Formiranje vise poreskih prijava od jednog obračuna; Obračun bolovanja preko 30 dana - unos sati, usklađenje, obrasci; Korišćenje refundacije; Obrazac Rad 1; Slanje lista na mail; Za budžetske korisnike; Zip 1; Kako koristiti umanjenje...
- Elektronska predaja obrazaca; šta je bilo, a šta nas čeka
- Obračun ostalih oporezivih ličnih primanja
- Putni nalozi – primer web aplikacije za evidenciju
- Tipični problemi u proizvodnim preduzećima i njihova realizacija; Tipični problem u trgovinskim preduzećima
- Microsoft Azure – implementacija AB Soft informacionog sistema

Prijave:

Radi organizacije i rezervacije hotela, molimo Vas da svoje učešće i broj učesnika prijavite do 24. aprila 2015. slanjem prijave elektronskim pismom na adresu gordana.dragicevic@absoft.rs  ili na fax: 011/38-11-500.
Kotizacija za učešće na savetovanju po osobi iznosi 12.000,00 dinara (cena sa PDVom je 14.400,00 dinara).
Za uplate do 20. aprila 2015 kotizacija iznosi 10.000,00 dinara (12.000,00 sa pdv-om)

U kotizaciju nije uračunat smeštaj.

Smeštaj je predviđen u hotelu „Breza“ 




01.-03.04.2015

AB Soft je jedan od učesnika 12. Sajma privrede Zapadne Srbije koji se održava u "Omni centru" u Valjevu.

Na ovoj trodnevnoj sajamskoj manifestaciji učestvuje 215 izlagača iz više od 40 opština i gradova Srbije i Republike Srpske.

30.03.2015

Novine u AB Soft modulima, verzija 15.03. - Bilten 93

24.02.2015 i 25.02.2015

AB Soft radionica II dan

Teme za II dan

- Postavka bilansa i postavka AOP-a
- Postavka AOP-a za Bilans tokova gotovine i obračun
- Obračun ostalih bilansa
- Elektronska predaja finansijskih izveštaja sa elektronskim potpisom

Radionica se održava u prostorijama AB Soft-a, od 12-15.00 časova.


20.02.2015

AB Soft radionica I dan.

Teme za I dan

- Završna knjiženja pre izrade bilansa
- Utvrđivanje rezultata poslovanja bez zatvaranja klase 5 i 6 za statističke potrebe
- Završna knjiženja
- Obračun bilansa kada period obračuna nije kalendarska godina

Radionica se održava u prostorijama AB Softa od 12-15.00 časova.

16-17.02.2015

Povodom Dana državnosti Republike Srbije, radno vreme AB Softa:

-  U ponedeljak 16.02.2015 je neradan dan

-  U utorak 17.02.2015 je dežurstvo. U slučaju da vam je potrebna pomoć kolega iz službe podrške, možete ih kontaktirati na telefon br. 065/414-6-995, od 09 - 12.00 časova


31.01.2015

AB Soft, za sve korisnike koji imaju regulisane obaveze po osnovu Ugovora o održavanju, u subotu 31.01.2015 organizuje telefonsku podršku (011/38-11-500) u periodu od 09.00 – 15.00 časova zbog potrebe podnošenja pojedinačnih poreskih prijava (PPP) i formiranja izveštaja koji će omogućiti štampu pojedinačnih potvrda za radnike PPP PO.

21.01.2015

AB Soft radionica za formiranje, štampanje i podnošenje obrazaca PPP, PPP-PO i M4 za korisnike AB Soft modula za upravljanje ljudskim resursima.

Teme:

- Obračun poreske prijave za prethodnu godinu PPP obrazac
- Formiranje fajlova i učitavanje na sajtu Poreske uprave (deo2, deo3, ...)
- Godišnja potvrda o plaćenom porezu na dohodak radnika - PPP PO obrazac (potvrda za radnika)
- M4 obrazac

Radionice se održavanju svaki dan od 21-27.01.2015 u periodu od 12-15.00 časova u prostorijama AB Softa, Gospodara Vučića 21-Beograd.


24.12.2014

Novine u AB Soft modulima - verzija 14.12. Bilten broj 92.

10.12.2014

Kome je namenjeno?

Menadžmentu kompanije, neposrednim korisnicima AB Soft sistema, informatičarima


Teme savetovanja:

• Sprovođenje popisa imovine u AB Soft ERPu
• Sređivanje kartica pred izradu finansijskih izveštaja (otvorene stavke, kompezacija, kursne razlike)
• Novi kontni okvir (šta donosi i kako preći na njega) 
• Novi finansijski izveštaji (postavka i izrada)
• Uživajte dok radite (za lakši rad u AB Soft ERPu)
• Najbitnije novine u programima
• Zakonske izmene u obračuna zarada
• Kako do lakše i efikasnije podrške
• Migracija Informacionog Sistema u datacenter, prednosti i mane


Mesto i vreme održavanja:

BEST WESTERN Hotel M, (Bulevar Oslobođenja 56a), Beograd, sreda, 10. decembar 2014.


     

23.09.2014

Novine u AB Soft modulima, verzija 14.09. - Bilten 91

17.09.2014

U „Službenom Glasniku RS” br. 95/14 koji je stupio na snagu 13.09.2014. godine objavljen je najnoviji konti okvir t.j. izmena novog kontnog okvira kao i novi obrasci za sastavljanje finansijskih izveštaja – bilansi.

U skladu sa tim, AB Soft priprema servisnu akciju kojom će se promeniti kontni plan na najnoviji. Servisna aplikacija će biti dostupna svim korisnicima u prvoj godini korišćenja AB Soft poslovnog softvera kao i korisnicima sa regulisanim obavezama po osnovu Ugovora o održavanju.

Ukoliko ste promenili kontni okvir i prešli na onaj koji je važio do 12.09.2014, biće potrebno da ponovo pokrenete sličnu proceduru. AB Soft će vas obavestiti kada ovaj servis bude gotov. U međuvremenu, nastavite da koristite postojeći kontni plan.

Ako niste menjali kontni okvir i koristite onaj koji je važio do 31.12.2013, tada ćete odmah preći na najnoviji kontni okvir koji je objavljen 13.09.2014. AB Soft će vas obavestiti kada ova servisna akcija bude spremna za isporuku. U međuvremenu, nastavite da koristite kontni plan koji imate u bazi podataka.



11.09.2014

Povodom izmena zakona o radu i pravilnika koji propisuje sadržaj obračuna zarada i naknade zarada (obračunske liste) koji stupa na snagu od septembarske isplate AB Soft priprema novu verziju programa Oz. Novom verzijom će biti dodata varijanta štampe obračunske liste koja sadrži tražene elemente i biće kreirana kao standardna obračunska lista pripremljena za štampu na A4 i varijanta koja omogućava štampu na zatvorenim kovertama. Ostali tipovi obračunskih lista koji su rađeni po zahtevu će biti kreirani nakon dostavljanja specifikacije, mesta gde je potrebna dopuna neophodnih podataka i primera korigovanih lista sa podacima koje novi pravilnik predviđa.


Prva verzija sa ovim izmenama će biti dostupna od ponedeljka 15.09.2014 i uz konsultacije sa službom podrške moguć je dogovor oko preuzimanja.


28.07.2014

Shodno donetim Izmenama vezanim za zakon o radu AB Soft je napravio dokument - korake koje treba da primene korisnici AB Softa modula za upravljanje ljudskim resursima: KAD i OZ.

Pre toga, svi korisnici koji imaju regulisane obaveze po osnovu Ugovora o održavanju ili se nalaze u prvoj godini korišćenja softvera, treba da preuzmu nove verzije.

Za sve dodatne informacije u vezi primene ovih izmena, kroz AB Soft module, javite nam se!


08.07.2014

U skladu sa Izmenama zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje koje stupaju na snagu od 01.08.2014. godine, u kojem su predviđene izmene stope doprinosa i izmene zakonskog rešenja koje se tiče podsticaja zapošljavanja nekih kategorija lica koje je stupilo na snagu 01.07.2014. godine, AB Soft je uradio odgovarajuće izmene u modulu OZ (odgovarajuće korake koje je potrebno izvršiti kroz modul OZ).

Služba podrške AB Softa stoji vam na raspolaganju za sva vaša pitanja, sugestije i podršku.


01.07.2014

Od 01.07.2014 poreska prijava PP PDV predavaće se isključivo elektronskim putem. S tim u vezi, Poreska uprava je 26.06.2014 na svom sajtu objavila izmenu poreske prijave. Na osnovu prvih analiza, izmena poreske prijave tiče se prvenstveno manjih izmena u delu zaglavlja i donjeg dela, dok je sadržaj vezan za iznose ostao u najvećem delu isti.

Više informacija o ovome možete naći na:
http://www.poreskauprava.gov.rs/biro-za-informisanje/novosti/1250/pdv-prijava-od-01-jula-iskljucivo-elektronski.html

Vezano za promenu prijave PPP PDV koja se predaje elektronskim putem, AB Soft je uradio izmene u verziji 14.6.100. Izmene se sastoje u sledećem:

U šifarnik firmi, opcija Program->Firma->Podaci o firmi, dodata su tri nova polja:
1. email odgovornog lica (Od email),
2. da li je  firma obveznik PDV-a ili ne (Obv.PDV)
3. poreski period u kom se predaje PPPDV obrazac (Por.period)



Polja se koriste  kod popunjavanja PPPDV prijave.

Osim ovih polja, u PPPDV prijavu je dodata i mogućnost da se izmena vrši elektronskim putem.

U tu svrhu je kod unosa podataka za PPPDV prijavu, opcija Izveštaji->Knjige ulazno - izlaznih dokumenata->Poreska prijava, taster F6 (XML), dodato je polje Broj prijave. Ako se ne radi izmena, već se predaje prvobitna prijava, ovo polje se ne popunjava. Polje treba popuniti samo u slučaju izmene.




26.06.2014

Novine u AB Soft modulima - Verzija 14.06, Bilten br.90

04-07.06.2014

Ministarka poljoprivrede i zaštite životne sredine, prof. dr Snežane Bogosavljević Bošković, svečano je otvorila osmi Međunarodni i regionalni sajam privrede, koji se u periodu od 04-07.06.2014 održava u hali sportova u Subotici. Prisutno je više od 200 izlagača iz Mađarske, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Rumunije, Švedske i Srbije, kao i iz Crne Gore, koja je ovogodišnji partner sajma.
 
Organizator sajma je Javno komunalno preduzeće “Subotičke pijace”, uz pokroviteljstvo grada Subotice i Pokrajinskog sekretarijata za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova.

AB Soft je drugi put za redom učesnik ovog sajma. Ove godine je pored promocije novih verzija AB Soft ERP rešenja pokazano i funkcionisanje kao i prednosti Microsoft offica 365 i Windows 8.


     

12-16.05.2014


Pozivamo vas, da posetite štand AB Soft-a  na BizIT, prvi sajam o poslovnoj primeni ICT rešenja koji se održava u okviru 58. Međunarodnog sajma tehnike, u Hali 2.

Stručno osoblje AB Softa će vam pokazati praktičku prezentaciju rada sa AB Soft poslovnim softverom.

Sa zadovoljstvom ćemo vas saslušati i zajedno ćemo pronaći najbolje rešenje za uspeh vašeg poduzeća.


30.04.2014

Dragi korisnici,

Obaveštavamo vas da je zbog Međunarodnog dana rada, radno vreme AB Softa:
 

- Četvrtak 01. maj 2014: neradan

- Petak 02. maj 2014: dežurstvo. U slučaju da vam je potrebna pomoć kolega iz službe podrške,  možete ih kontaktirati na telefon br.065/414-6-995,  od 09 - 12.00 časova

- Subota 03. maj 2014: dežurstvo u AB Softu. U slučaju da vam je potrebna pomoć kolega iz službe podrške, možete ih kontaktirati na telefon br.011/38-11-500, od 09 - 12.00 časova


Želimo vam da ugodno provedete nastupajuće praznike.


Vaš AB Soft


27-29.03.2014 AB Soft prolećno savetovanje - Lepenski vir

     

14.02.2014 - Služba podrške, dežurstvo tokom praznika:


Služba podške AB Softa će dežurati tokom nastupajućeg praznika u sledećim terminima:

- subota, 15. februar 2014. godine, od 09-12.00 časova

- ponedeljak, 17. februar 2014. godine, od 09-12.00 časova

22.01.2014 - AB Soft skup - PKB, Kneza Milosa 12


S obzirom na veliko interesovanje i veliki broj nedoumica u primeni zakonskih izmena AB Soft je u saradnji sa Privrednom komorom Beograda organizovao skup, odnosno obuku za sprovođenje objedinjene naplate poreza i doprinosa po odbitku kroz AB Soft poslovni sistem za obračun zarada, a u skladu sa Zakonom o poreskom postupku i poreskoj administraciji.

Agenda skupa:

11.30 - 12.00 registracija ucesnika
12.00 - 12.10 uvodno izlaganje
12.10 - 13.30 postavka sifarnika, obracun PPP-PD u AB Soft modulima
13.30 - 13.45 pauza
13.45 - 14.30 primeri obracuna
14.30 - 15.00 pitanja i odgovori

Teme skupa:
- Izmene vezane za novu poresku prijavu - obračun zarada i ugovori
(podaci o firmi, matični podaci, šifarnici, parametri sistema)
- Šifriranje nove poreske prijave
- Obračun nove poreske prijave
- Kontrola obračuna u odnosu na novu poresku prijavu
- Formiranje XML fajla
- Podnošenje prijave (sajt e-porezi)
- Primeri različitih struktura prijava

     


15.01.2014 - Upustvo u skladu sa izmenama u AB Soft modulima OZ i DUGA.

U skladu sa izmenama Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji koji se tiču uvodjenja nove poreske prijave AB Soft je pripremio neophodne izmene u modulima Oz i Duga.

Uz nove verzije pomenutih modula  AB Soft je formirao i uputstvo za rad. Uputstvo pruža  informacije o postupku  sprovođenja urađenih izmena kroz  AB Soft softver kao i kraće informacije o tome kako da se vrši učitavanje fajlova na portalu Poreske uprave.

Za preuzimanje novih verzija možete kontaktirati našu službu SW podrške.

Nakon formiranja Vaših poreskih prijava, pozivamo Vas da nam dostavite eventualne sugestije ili komentare u vezi sa urađenim izmenama u modulima.

Nove verzije modula mogu preuzeti korisnici sa uredno izmirenim obavezama po osnovu produženog standardnog održavanja.


08.01.2014 - Promena kontnog okvira za preduzeća

Ministartsvo finansija donelo je PRAVILNIK O KONTNOM OKVIRU I SADRŽINI RAČUNA U KONTNOM OKVIRU ZA PRIVREDNA DRUŠTVA, ZADRUGE I PREDUZETNIKE (Sl. glasnik RS br. 118/13).
Pravilnik stupa na snagu 01.01.2014., i njime je promenjen do sada važeći kontni okvir za preduzeća. Takođe, promenjeni su i obrasci bilansa.

S obzirom da će se godišnji izveštaji za 2013. godinu podnositi po starom kontnom okviru, potrebno je nastaviti sa knjiženjima po starom kontnom okviru. Tek pošto se završe knjiženja u aplikaciji FIPO za 2013. godinu i nakon što se razdvoje baze za 2013. godinu i 2014. godinu, izvršiće se prelazak na novi kontni okvir. Za te potrebe AB Soft će izraditi servisnu aplikaciju i dati posebne instrukcije.

Više o zakonskim izmenama možete pogledati na
http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/pages/home.xhtml

Naslov 3 – Registar I tekstovi važećih propisa u drugih akata
Grupa 5 – Monetarni sistem, finansijske organizacije i finansijsko poslovanje,
Podgrupa 4 – Računovodstvo i revizija


Vezano za pitanja koja smo dobili od nekih naših korisnika da li u novoj godini mogu da nastave da rade knjiženja paralelno za dve godine, odgovor je da. Jedino što i knjiženja u 2014. godini treba raditi na kontnom planu koji je važio u 2013. godini. Tek nakon razdvajanja godina, kada u bazi bude samo 2014. godina pokrenućemo servis koja će sva knjiženja za 2014. godinu prebaciti na novi kontni plan.



06.01.2014. - Bilten br.88 - Novine u AB Soft modulima, verzija 13.12.


31.12.2013.

Želimo Vam srećne Novogodišnje i Božićne praznike i uspešnu narednu poslovnu godinu.

AB Soft


31.12.2013 - Izmena u programu Oz -  Obračun zarada vezana za javna preduzeća


U skladu sa izmenom zakona o smanjenju neto prihoda lica u javnom sektoru, koji je objavljen u Sl.glasniku br. 108/2013 od 06.12.2013 u programu Oz je potrebno aktivirati odgovarajući tip obustave i vezati za radnike. U Sl. glasniku 115/2013 od 26.12.2013 je objavljen pravilnik koji reguliše način umanjivanja neto prihoda i u skladu sa tim definisan je poseban način formiranja naloga za uplatu. AB Soft je pripremio verziju programa Oz koja omogućava generisanje naloga u skladu sa ovim uputstvom.

Korisnici koji imaju potrebu za ovom izmenom mogu da se obrate službi podrške koja će im dostaviti verziju i uputstvo kako da ove izmene sprovedu kroz odgovarajuće module

31.12.2013 - Izmena poreske stope

Počev od 01.01.2014 promeniće se posebna stopa PDVa u Srbiji. Dosadašnja stopa 8% preći će na vrednost 10% osim za računare i računarsku opremu, za koje će preći na 20%.
Svi korisnici AB Soft aplikacija koji imaju potrebe za promenom stope i koji sa AB Softom imaju zaključen ugovor o produženom standardnom održavanju mogu da se obrate Službi podrške kako bi dobili instrukcije za preuzimanje servisne aplikacije.

30.12.2013 - Izmena Odluke o obliku, sadrzini i nacinu koriscenja jed.instr.platnog prometa

Doneta je odluka o izmeni Odluke o obliku, sadržini i načinu korišćenja jedinstvenih instrumenata platnog prometa. Novom odlukom ponovo je promenjen šifarnik plaćanja koji se koristi iz AB Soft aplikacije VIR. Primena izmenjene Odluke je od 01.01.2014. godine.

AB Soft je već obavestio prilikom prve izmene ovog šifarnika, a o tome je bilo reči i na Savetovanju. U skladu sa ovom izmenom, mi ćemo pripremiti novo uputstvo i obavestiti sve korisnike AB Soft aplikacije VIR o novoj izmeni i potrebnim akcijama.

23.12.2013 - AB Soft modul VIR i novi sifarnik placanja

Vezano za novi šifarnik vrsta plaćanja koji se primenjuje od 01.01.2014, korisnici AB Soft aplikacije VIR treba da pokrenu postojeću proceduru u opciji Kako početi.
 
Sva mesta na  kojima su se ranije koristile stare  šifre, ostaju po staroj nomenklaturi. Zato, kada se to uradi treba promeniti  sledece šifarnike shodno novoj nomenklaturi:
- šifarnik poreza
- šifarnik doprinosa
- šifarnik banaka
- šifarnik virmana
- šifarnik tipova  ugovora
Dodatno, treba promeniti i  virmanske naloge za plaćanje koji nisu  još plaćeni.



20.12.2013 - Servisna aplikacija AB Softa

Od 01.01.2014 u Srbiji će doći do promene posebne stope poreza na dodatu vrednost. Niža PDV tarifa se uglavnom odnosi na prehrambene proizvode, lekove i medicinska sredstva, neke usluge i personalne računare. Izmenom od 1. januara, većina proizvoda preći će na PDV 10%, osim računara i računarskih komponenti koji prelaze na stopu 20%, odnosno prelaze u artikle po opštoj PDV stopi.

AB Soft je pripremio servisnu aplikaciju koja će automatski promeniti poreske tarife i pripremiti bazu podataka za novonastalu situaciju, imajući u vidu da će se u prelaznom periodu u toku januara verovatno knjižiti dokumentacija po obe tarife.

Za korisnike koji imaju i računarsku opremu i artikle iz ostalih grupa, potrebno je da najpre urade iz aplikacije ROK prenos na novu poresku tarifu onih artikala koji sa 8% prelaze na 20%, a zatim da pokrenu automatski prenos ostalih sa 8% na 10%.


Testiranje

Servisne aplikacije AB Soft poslovnog softvera su istestirane u AB Soft test okruženju na standardni način kako se sprovodi test procedura. 

U daljem delu Vam dostavljamo proceduru za obavezno testiranje novih verzija AB Soft aplikacija u vašem internom test okruženju.

Procedura za testiranje:

1. Potrebno je formirati test bazu sa test podacima
2. U dogovoru sa servisnom podrškom preuzeti servisne aplikacije AB Softa namenski rađene za potrebe promene poreske stope. Ukoliko koristite servisne aplikacije nije potrebno snimanje novih verzija. Preuzimanje servisnih aplikacija će početi u utorak 24.12.2013.

NAPOMENA: Preuzimanje servisnih aplikacija i novih verzija vezano je za regulisane obaveze po ugovoru o održavanju. Molimo Vas da proverite da li ste regulisali Vaše obaveze po osnovu održavanja u toku 2013.
 
3. Potrebno je da kompanije obave testiranje počevši od utorka 24.12.2013. zaključno sa danom 26.12.2013. Prilikom testiranja potrebno je nad testnom bazom nakon promene podataka uraditi po jedan primer prijemnice, otpremnice-fakture i predračuna + avansa + otpremnice-fakture sa datumima 26.12.2013 i 10.01.2014 i da nakon toga proverite PDV evidenciju
4. Takodje je potrebno da  firme koje se odluče da za vrednost povećanja poreza urade niveleciju cena, pokrenu odgovarajući servis koji će to automatski uraditi.

5. Sve prijavljene nedostatke AB Soft će ispraviti do 30.12.2013.
6. Od 01.01.2014. počinje primena istestiranih verzija i tu više vremena i prostora za testiranje nema.


Bitno nam je da verzije koje postavimo rade dobro i da testovi prođu što lakše. Za to su nam potrebne informacije sa Vaše strane kako bismo uz sve ostale izmene vezane za zakonske promene ispratili implementaciju novih verzija i procedura :

Sa strane AB Softa u organizaciji testiranja biće angažovani:

1) Dejan Vuković, koji Vam može pružiti informacije vezano za organizovanje instalacije testnog okruženja.
2) Servisna služba podrške kojoj se možete obratiti za dobijanje servisnih aplikacija  i za kraće savete. Ukoliko Vam bude potrebna pomoć – možete se sa njima dogovoriti za servisnu akciju u Vašim poslovnim prostorijama.
3) Informacije o zapažanjima u toku testiranja prosleđujete na Office@absoft.rs i eventualno na e-mail serviseru sa kojim ste kontaktirali, ukoliko imate takav dogovor.


11.12.2013 - AB Soft decembarsko savetovanje

Mesto odrzavanja: BEST WESTERN Hotel M, (Bulevar Oslobođenja 56a), Beograd,

Namenjeno je: Menadžmentu kompanije, neposrednim korisnicima AB Soft sistema, informatičarima


Teme savetovanja:

Šta nas čeka na kraju 2013 – kraće podsećanje  (Završne obrade, popisi, finansijski izveštaji...)
Kako se pripremiti za novine u 2014 (Elektronsko poslovanje i izveštavanje)
Šta smo sve novo uradili u 2013 (Zbog zakonskih izmena i iz sopstvene inicijative)
Sve o elektronskom potpisu i njegovoj primeni
Imaćemo i goste sa zanimljivim temama

Sredinom decembra meseca, AB Soft svake godine organizuje savetovanje za svoje korisnike. Ove godine savetovanje je održano 11. decembra 2013. u Hotelu M, a prisustvovalo je preko 260 učesnika, iz 131 firme korisnika AB Soft poslovno informacionog sistema.

 

     

Cilj ovog skupa je da se korisnicima AB Soft poslovnog sistema olakšaju obrade vezane za zatvaranje tekuće poslovne godine i otvaranje naredne, zatim da se pokažu najznačajnije novine u AB Soft aplikacijama koje su izvršene u toku godine i da se ukaže na pravac u kojem se očekuje dalji razvoj poslovnog softvera.

Prvo zajedničko predavanje bilo je posvećeno novinama u Zakonu. Naime na osnovu Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji od 01.01.2014. prelazi se na nov način plaćanja poreza i doprinosa po odbitku, po principu objedinjene naplate. Nov način plaćanja i elektronsko slanje pojedinačne poreske prijave kao i izvršenim izmenama u našem ERPu vezanim za promene propisa tema je u prvog dela savetovanja.

Nakon pauze, savetovanje se nastavilo radom u dve sesije: predavanja vezana za knjigovodstvene obrade i tehnički orijentisana predavanja.

Na prvoj sesiji tema je bila prvenstveno kako sprovesti završne postupke, obrade I knjiženja kroz AB Soft poslovne aplikacije. Učesnicima je objašnjen kompletan proces, od popisa, preko utvrđivanja razlika I obaveznih knjiženja u finansijskom knjigovodstvu, do izrade bilansa, zatvaranja knjiga I otvaranja početnog stanja u novoj godini. Poseban naglasak stavljen je na novine u poslovnim rešenjima I na koji način korišćenje ovih novih opcija može da doprinese kvalitetu poslovanja.

Gosti druge sesije bili su predavači iz Microsofta koji su učesnicima predstavili Microsoft Windows Server 2012R2, Windows 8.1 I Office 365. Nakon toga, sledila su predavanja o praktičnoj primeni digitalnih sertifikata I korišćenju Pivot Excel tabela u AB Soft Reports sistemu.

Istaknute su prednosti novih verzija operativnih Sistema kao i funkcionalnosti cloud servisa koji predstavljaju deo Office 365 paketa.  Nakon toga, sledilo je predavanje o digitalnim sertifikatima, njihovoj nameni i načinu upotrebe u poslovnom okruženju kao i podršci primene sertifikata u AB Soft informacionom sistemu. Poslednje predavanje u drugoj sesiji je bilo napredno korišćenje Excel-a u sistemu izveštavanja. Automatizovano  korišćenje Pivot Excel tabela u AB Soft Reports sistemu.

Excel pivot tabele su moćan i veoma korisan alat Microsoft Excela. Koriste se za tabelarnu ili grafičku predstavu različitih poslovnih parametara i odnose među njima. Uobičajno je da se koriste za formiranje rang lista, sumiranja po različitim osnovama, prebrojavanja ili obračun prosečnih vrednosti. Mogućnost da se parametri izveštavanja međusobno kombinuju i na jednostavan način uključuju ili isključuju u izveštaje, daje ovom alatu elemente dosta kompleksnijih OLAP kocki. Zato se Excel pivot tabele koriste ne samo za izveštavanje već i za prikaz tendencija promena nekih poslovnih parametara.

U želji da svojim korisnicima omogući da do ovakvih izveštaja dođe na što jednostavniji način, AB Soft je u svoj proizvod AB Soft Excel reporting sistem uključio i mogućnost kreiranja Pivot tabela. AB Soft Excel reporting sistem prikazuje podatke iz baze poslovnih promena. To znači da se do veoma značajnih informacija i stanju preduzeća u svim aspektima dolazi na veoma brz način kroz lako prepoznatljiv i široko prihvaćen alat - Microsoft Excel. Dodavanje ovog novog kvaliteta našem proizvodu mnogostruko uvećava njegovu upotrebljivost.

Na kraju savetovanja učesnici su imali priliku da se opuste uz nastup učenica Etno odseka muzičke škole Mokranjac.

Kao i svake godine, tako i ove, učesnici savetovanja imali su priliku da kroz predavanja saznaju nešto novo, ali i da sa ostalim kolegama iz drugih preduzeća razmene poslovna iskustva.



03.12.2013 - Elektronski sertifikat i elektronska prijava poreza

Od prvog januara 2014. godine stupa na snagu zakonska obaveza podnosenja elektronske prijave poreza i doprinosa po odbitku elektronskim putem na novom obrascu PPP-PD, koji je propisan Pravilnikom o poreskoj prijavi po odbitku ("Sl.glasnik RS", br. 74/2013).

Da biste mogli da koristite portal e-porezi neophodno je pribaviti elektronski sertifikat. Mozete to uciniti preko jednog od 4 sertifikaciona tela: Privredna komora Srbije, Posta, Ministarstvo unutrasnjih poslova i Halcom.

Pripremite se na vreme kako biste mogli da u novoj godini nastavite sa normalnim poslovanjem. AB Soft informacioni sistem je potpuno spreman.

U slucaju potrebe AB Soft moze ponuditi usluge instalacije digitalnih sertifikata kao i pomoc oko koriscenja novoformiranih opcija AB Soft IS.





 
 Prethodna strana  Vrh strane
  početna
Pogodnosti za Vas | Reference | Novosti | O nama | Kontakt
Programska Rešenja (ERP) | Proizvodi | Rešenja za mob. uređaje | Rešenja za web | Hardver | Fizička arhitektura IS | Microsoft | Odgovori na Vaša pitanja | eBilten | Podrška Korisnicima | Download | Opšti uslovi poslovanja
  ABSoft  |  Gospodara Vučića 21, Beograd, Srbija
  tel: 011 38 11 500  |  e-mail: office@absoft.rs
Autorsko pravo © 2017 ABSoft. Sva prava zadržana.